Wan Hazel Home Wan Hazel Profile Wan Hazel Twitter Wan Hazel LINK Wan Hazel Facebook

You had me at HELLO every morning


Thinking about you 24/7 ohh-maii how come ? Ok thats SUCK ! Omomomo xD

Iya habibi Ali Baba , iya habibi ali . Ya Ali , Baba . Ya Alii , Babaaaa .
Iya habibi Ali Baba . iya habibibibi ~

Hehh hehh , waking up early in the morning ohhhh so lets read bout ...
Err act aku dah buntu idea nak tulis story apa . Banyak benda , banyak gambar , banyak cerita yang aku nak kongsi tapi cam do . Aku takda idea ayat , sumpah macam kosong kosong o-o'

Ehm aku rasa macam nak cerita perihal kolej aku kot . KOLEJJJJJJJJJJJJJ jew , bukan Unibersiti. Gelabah benor ahh did ! Okayy fine-ohh . Sebab aku collage laa aku nak bukak story ni . Kadang cam sentap tak sentap je orang keliling asyik perlekehkan kolej aku . Do ! Tempat aku belajar kot , berani hampa kutok kutok liar ! Esh -.- Yes , memang kolej je . Tak hebak mana kan ? Okayy aku tak pernah form aku dapat kolej mana . Bila orang tanya study mana , ' Melaka ' jee aku jawab . Then mesti deme akan tanya ' U apa ? ' Ha'ah , Melaka memang ada U je yedak ? Hehh ==' Err even kat Fb semua aku update aku Politeknik Sultan Idris Shah (PSIS) in dip architecture . Dulu belog pun aku ada update aku dapat Poli tuu kan ? Shayang shayang poli ^^, haha tapi aku takpergi pun sana & almost member aku anggap aku selamat belajar lukis lukis bangunan kat poli tuu hahaha :D

Baiklah semua , saya beritahu ya . Im Dida has finished Sem 1 at Kolej Profesional Mara , Ayer Molek , Melaka (KPMAM) hehe . *lepas ni jangan tanya aku kolej apa dah* See full aku kasi nama kolej aku kan ? Because im proud with my collage laa . Memang banyak peritnya study sana , selalu dengar aku mengeluh kann ? HAHAHA . Memang tak cool . Then semua yang taww aku study KPM ni akan tanya , why KPM ? How Poli ? Pergi laa buat rayuan UPU lagi +.+ Aku dah bulat suara sambung sana ok , maknanya aku dah fikir masak-2 & rasionalnya memang banyak . Teramat.

1st sudah semestinya sebab yuran pembelajarannya PERCUMA ! Okayy adat melayu pantang dengar perkataan percuma . Apa buat muka ? Berani nafi cakap aku ? Helloww ! Yeahh , biar bersenang 3tahun diploma ni tanpa hutang PTPTN or what so ever , nanti degree baru sentuh ptptn okay . Jika dibandingkan dengan Universiti or poli or others collage , 5tahun berhutang dengan kerajaan termasuk degree 2tahun . Ohh sungguh beban . Aku tengok kazen aku yang Uitm dulu hamboihh! tiap bulan gaji potong bayar ptptn . Okayy tu tak best ! Aku bukan kondem habis ptptn , tapi cuba lihat contoh :




Nak cakap apa ? Aku watlek watpis jee ambil exam slip . Hehe , sebab tak semua student gunakan duit ptptn dengan betul . Aku ulang tak semua , means segelintir . Lets party . Heyy girls lets have lunch together . Yaww blackberry in my hand right now . Sales kat Pavi do . Haaa betul tak 'segelintir student' ? Tapi sebab yuran free kami lahh kami kena bahan ' Elehh budak Kpm , dah laa Mara tanggung study , nak buat kecoh sini pulak ' Ehm tu rezeki kami kot . Asal ? Jeles letuwwww \hikhok/

2nd penempatan . Okay kami dijamin setahun stay in hostel collage except kepada budak yang bakar kolej . Ehh tak , maksud aku kecuali yang buat perangai sheetann kat sana . Haha . If U kena kumpul sticker bagai untuk dapat tempat kat kolej untuk sem depan kan ? Kpm tak , memang dapat stay dalam . Siap boleh pilih roomate lagi . Helloww sames roomate for next sem . hehe eksited . Btw , aku tak sangkal ada faedahnya U buat sticker semua , membentuk disiplin para siswa siswi kan ? Itu bagus ^^

3rd sini tiap tiap bulan dapat alaun . Money money money . Macam Jessie J cakap money cant buy us happiness . Ohh yeahh ? Ok satu ke-syok-an bila dapat duit alaun . Sekali dapat Rm1+++ . Tak banyak ? Heyy kumpul sampai 6sem , boleh beli ferrari oren okayy ! Hehh ok tipu . Kome , alaun ni labur mana ?Ticket Greyson Chance Greyson Chance Greyson Chance ! Haha waklu Greyson . Takrasa bertuah ke yuran ditanggung , then dapat alaun lagi tuu . Gosh ! Satu je , syukur alhamdulillah :)

4th silibus sama dengan Uitm . Why Uitm ? Cause KPM also under Mara okay . Dan aku paling pailang bila orang asyik cakap elehh belajar kolej , memang laa boleh grade . Semua budak ' tak pandai ' je masuk . Mesti lecturer kasi pass jee . Helloo dunia ! Kami study okayy , study sama taraf U and kami usaha struggle jugak for success as others U's student . Open lahh your eyes sikit . Bukak otak kasi luas . Kome budak U kan ? Pandai kan ? So takkan tak reti nak menilai ? Upss ! Macam langsi pulak -.- Lupa nak buat note , roomate aku , dia dapat Uitm Kulim , dapat Poli Johor & she still choose what ? Yeahh KPM sayangs . Budak mentor aku , 6A Spm ! Kann DekFana kan ? Budak class aku ex-SBP and he got 7A in Spm . Tolong , kami tak bodoh okayy . Budak kolej ni tak mendappppppppp yeahh !


5th Kpm ada cos HND for International Business . Ok yang ni kat Seri Iskandar jee dekat sangat . Aku dapat tawaran , tapi tolak kot . Aku prefer lagi Business study . Gilaaa International Business menangis tiap malam aku study acc , wuwuwu T.T HND ni study standard UK if tak silap aku laa , ni konfem nanti ke oversea . Sijil dia memang pandang tinggi , company swasta selalu ambil deme. So lucky laa . Ehh silap , untunglaaaaaaa -.- Hehe , ok ada curtain member aku tanya . Kpm ? Tak pernah dengar pun . Sijil dia laku ke ? Fuhhhhhh berderau aku . Sudah semestinya ! Kami Mara yang punya , yang budak masuk kolej lain yang takda nama tuu , kauu tak tanya soalan yang gituu pulak ? Fehhh .

Ehh okayy aku rasa cukup kot cam banyak pulak naip ni . Tak ingat nak tolong mak masak ape ? Ohh-jemm . Heuu , so after this thinks 1000 times if nak pekena kami student Kpm . Kami rasa bertuah & syok sana . Rezeki kami jejak kaki ke Universiti maybe for degree satgi . Just watchill dulu kat kolej . So kome kome , waiting for us yeayy . Lastly , saya ingin memohon maaf secara terbuka jika bahasa dan ayat saya yang terlampau , saya menaip atas kebenaran dan manusia sendiri akan bercakap dan luah berdasarkan pengalaman . Assalamualaikum ^_______^

p/s : Rezeki , takdir sudah di tentukanNya . Jangan sesekali buruk sangka akan kejadian & pemberian Tuhan . Dia tidak menguji hamba-Nya di luar kemampuan . Tuhan memberi ujian kerana Dia tahu manusia mampu bertahan . Ini hanya peringatan . Peringatan kepada aku sendiri yang bila susah , bila jatuh baru ingat Tuhan . Ingat okayy awak :')

7 comments:

nurulfarhana said...

Yeah !! i'm very pround study KPMAyMo :D love u much KPmAyMo

DIEDA said...

HAHA . Ohh silap , patut tulis KpmAyMo . Lahai . Btw , okay ke weh ? Aku rasa mcm melampau pun ada entry aku nie ==

nurulfarhana said...

agak laaa mlampau, btw u r great !!!! yeah !! :D

DIEDA said...

Ok ok dah senyap .

nurulfarhana said...

:)

syafie said...

Saya pon baru nk menjejak kaki ke KPM melaka..saya pernah dapat UM tapi tolak sbb jauh dan x mampu..saya anak yatim piatu..ni permohonan kedua..yg pertama tahun lepas.dpt kt pahang

MrP said...

hurm, nk tanye.. skrg ni masih bole pilih roomate ke. nnti camne dye tentukn bilik