Wan Hazel Home Wan Hazel Profile Wan Hazel Twitter Wan Hazel LINK Wan Hazel Facebook

You had me at HELLO every morning


Thinking about you 24/7 ohh-maii how come ? Ok thats SUCK ! Omomomo xD

Iya habibi Ali Baba , iya habibi ali . Ya Ali , Baba . Ya Alii , Babaaaa .
Iya habibi Ali Baba . iya habibibibi ~

Hehh hehh , waking up early in the morning ohhhh so lets read bout ...
Err act aku dah buntu idea nak tulis story apa . Banyak benda , banyak gambar , banyak cerita yang aku nak kongsi tapi cam do . Aku takda idea ayat , sumpah macam kosong kosong o-o'

Ehm aku rasa macam nak cerita perihal kolej aku kot . KOLEJJJJJJJJJJJJJ jew , bukan Unibersiti. Gelabah benor ahh did ! Okayy fine-ohh . Sebab aku collage laa aku nak bukak story ni . Kadang cam sentap tak sentap je orang keliling asyik perlekehkan kolej aku . Do ! Tempat aku belajar kot , berani hampa kutok kutok liar ! Esh -.- Yes , memang kolej je . Tak hebak mana kan ? Okayy aku tak pernah form aku dapat kolej mana . Bila orang tanya study mana , ' Melaka ' jee aku jawab . Then mesti deme akan tanya ' U apa ? ' Ha'ah , Melaka memang ada U je yedak ? Hehh ==' Err even kat Fb semua aku update aku Politeknik Sultan Idris Shah (PSIS) in dip architecture . Dulu belog pun aku ada update aku dapat Poli tuu kan ? Shayang shayang poli ^^, haha tapi aku takpergi pun sana & almost member aku anggap aku selamat belajar lukis lukis bangunan kat poli tuu hahaha :D

Baiklah semua , saya beritahu ya . Im Dida has finished Sem 1 at Kolej Profesional Mara , Ayer Molek , Melaka (KPMAM) hehe . *lepas ni jangan tanya aku kolej apa dah* See full aku kasi nama kolej aku kan ? Because im proud with my collage laa . Memang banyak peritnya study sana , selalu dengar aku mengeluh kann ? HAHAHA . Memang tak cool . Then semua yang taww aku study KPM ni akan tanya , why KPM ? How Poli ? Pergi laa buat rayuan UPU lagi +.+ Aku dah bulat suara sambung sana ok , maknanya aku dah fikir masak-2 & rasionalnya memang banyak . Teramat.

1st sudah semestinya sebab yuran pembelajarannya PERCUMA ! Okayy adat melayu pantang dengar perkataan percuma . Apa buat muka ? Berani nafi cakap aku ? Helloww ! Yeahh , biar bersenang 3tahun diploma ni tanpa hutang PTPTN or what so ever , nanti degree baru sentuh ptptn okay . Jika dibandingkan dengan Universiti or poli or others collage , 5tahun berhutang dengan kerajaan termasuk degree 2tahun . Ohh sungguh beban . Aku tengok kazen aku yang Uitm dulu hamboihh! tiap bulan gaji potong bayar ptptn . Okayy tu tak best ! Aku bukan kondem habis ptptn , tapi cuba lihat contoh :




Nak cakap apa ? Aku watlek watpis jee ambil exam slip . Hehe , sebab tak semua student gunakan duit ptptn dengan betul . Aku ulang tak semua , means segelintir . Lets party . Heyy girls lets have lunch together . Yaww blackberry in my hand right now . Sales kat Pavi do . Haaa betul tak 'segelintir student' ? Tapi sebab yuran free kami lahh kami kena bahan ' Elehh budak Kpm , dah laa Mara tanggung study , nak buat kecoh sini pulak ' Ehm tu rezeki kami kot . Asal ? Jeles letuwwww \hikhok/

2nd penempatan . Okay kami dijamin setahun stay in hostel collage except kepada budak yang bakar kolej . Ehh tak , maksud aku kecuali yang buat perangai sheetann kat sana . Haha . If U kena kumpul sticker bagai untuk dapat tempat kat kolej untuk sem depan kan ? Kpm tak , memang dapat stay dalam . Siap boleh pilih roomate lagi . Helloww sames roomate for next sem . hehe eksited . Btw , aku tak sangkal ada faedahnya U buat sticker semua , membentuk disiplin para siswa siswi kan ? Itu bagus ^^

3rd sini tiap tiap bulan dapat alaun . Money money money . Macam Jessie J cakap money cant buy us happiness . Ohh yeahh ? Ok satu ke-syok-an bila dapat duit alaun . Sekali dapat Rm1+++ . Tak banyak ? Heyy kumpul sampai 6sem , boleh beli ferrari oren okayy ! Hehh ok tipu . Kome , alaun ni labur mana ?Ticket Greyson Chance Greyson Chance Greyson Chance ! Haha waklu Greyson . Takrasa bertuah ke yuran ditanggung , then dapat alaun lagi tuu . Gosh ! Satu je , syukur alhamdulillah :)

4th silibus sama dengan Uitm . Why Uitm ? Cause KPM also under Mara okay . Dan aku paling pailang bila orang asyik cakap elehh belajar kolej , memang laa boleh grade . Semua budak ' tak pandai ' je masuk . Mesti lecturer kasi pass jee . Helloo dunia ! Kami study okayy , study sama taraf U and kami usaha struggle jugak for success as others U's student . Open lahh your eyes sikit . Bukak otak kasi luas . Kome budak U kan ? Pandai kan ? So takkan tak reti nak menilai ? Upss ! Macam langsi pulak -.- Lupa nak buat note , roomate aku , dia dapat Uitm Kulim , dapat Poli Johor & she still choose what ? Yeahh KPM sayangs . Budak mentor aku , 6A Spm ! Kann DekFana kan ? Budak class aku ex-SBP and he got 7A in Spm . Tolong , kami tak bodoh okayy . Budak kolej ni tak mendappppppppp yeahh !


5th Kpm ada cos HND for International Business . Ok yang ni kat Seri Iskandar jee dekat sangat . Aku dapat tawaran , tapi tolak kot . Aku prefer lagi Business study . Gilaaa International Business menangis tiap malam aku study acc , wuwuwu T.T HND ni study standard UK if tak silap aku laa , ni konfem nanti ke oversea . Sijil dia memang pandang tinggi , company swasta selalu ambil deme. So lucky laa . Ehh silap , untunglaaaaaaa -.- Hehe , ok ada curtain member aku tanya . Kpm ? Tak pernah dengar pun . Sijil dia laku ke ? Fuhhhhhh berderau aku . Sudah semestinya ! Kami Mara yang punya , yang budak masuk kolej lain yang takda nama tuu , kauu tak tanya soalan yang gituu pulak ? Fehhh .

Ehh okayy aku rasa cukup kot cam banyak pulak naip ni . Tak ingat nak tolong mak masak ape ? Ohh-jemm . Heuu , so after this thinks 1000 times if nak pekena kami student Kpm . Kami rasa bertuah & syok sana . Rezeki kami jejak kaki ke Universiti maybe for degree satgi . Just watchill dulu kat kolej . So kome kome , waiting for us yeayy . Lastly , saya ingin memohon maaf secara terbuka jika bahasa dan ayat saya yang terlampau , saya menaip atas kebenaran dan manusia sendiri akan bercakap dan luah berdasarkan pengalaman . Assalamualaikum ^_______^

p/s : Rezeki , takdir sudah di tentukanNya . Jangan sesekali buruk sangka akan kejadian & pemberian Tuhan . Dia tidak menguji hamba-Nya di luar kemampuan . Tuhan memberi ujian kerana Dia tahu manusia mampu bertahan . Ini hanya peringatan . Peringatan kepada aku sendiri yang bila susah , bila jatuh baru ingat Tuhan . Ingat okayy awak :')

8 comments:

Farhanana said...

Yeah !! i'm very pround study KPMAyMo :D love u much KPmAyMo

DIDIDAA said...

HAHA . Ohh silap , patut tulis KpmAyMo . Lahai . Btw , okay ke weh ? Aku rasa mcm melampau pun ada entry aku nie ==

Farhanana said...

agak laaa mlampau, btw u r great !!!! yeah !! :D

DIDIDAA said...

Ok ok dah senyap .

Farhanana said...

:)

syafie said...

Saya pon baru nk menjejak kaki ke KPM melaka..saya pernah dapat UM tapi tolak sbb jauh dan x mampu..saya anak yatim piatu..ni permohonan kedua..yg pertama tahun lepas.dpt kt pahang

MrP said...

hurm, nk tanye.. skrg ni masih bole pilih roomate ke. nnti camne dye tentukn bilik

Unknown said...

Akak dulu form5 ade bljr acc x?